5. video: Chodím a používám ruce, aneb stal jsem se "člověkem"

(12 - 18 měsíců)

Na našem pátém setkání si povíme, jak  podpořit čerstvého chodiče. Najednou je před námi jiné dítě, kterému se právě otevírá ta pravá cesta k samostatnosti.

Provedeme vás charakteristikami tohoto vývojového období a prozradíme vám, co zrovna vaše batole potřebuje.

Už se umí přemístit, kam chce a pro nás nastává také úplně nová rodičovská etapa.

Stále je ve velké fázi pohybu, nevydrží dlouho na jednom místě. Také začíná mluvit. 

To, co dříve vnitřně absorbovalo, nyní postupně používá, vyslovuje svá první významová slova.  My se radujeme, že konečně mluví, a že říká "táta" "bába" nebo i "máma". Vyslovuje svá první významová slova.  A my se radujeme s ním.

Dítě je také psychicky i fyzicky připraveno na postupné zbavování plenek.

 

Co dalšího se dozvíte? 

  • Dítě lépe a lépe chodí a vše přenáší z místa na místo. Máme pocit, že už nikdy nebudeme mít uklizeno. Ale i to má svůj účel, proč tím dítě musí projít.
  • Díky chůzi má volné ruce, může tedy s námi více spolupracovat. Začíná zkrátka dělat věci tak, jako my. To, co doteď nasával, chce vyzkoušet v praxi.
  • U dítěte se začíná prosazovat jeho ego. Jak předcházet zbytečným konfliktům?
  • Dítě zkouší svoji sílu, rádo nosí velké a těžké předměty a má již špetkový úchop. Jak ho tedy můžete podpořit?
  • Dítě v tomto věku již může mít svůj vlastní šatník. Nevěříte?
  • Pojďme také využít jeho chůzi k tomu, že ho začneme "zbavovat" plenek, teď je skvělá příležitost k tomu seznámit ho s nočníkem či toaletou.  
  • V tomto díle dostenete mnoho tipů na konkrétní montessori hračky, ať už originální nebo doma vyrobené.

Jaké na vás čekají dárečky?

  • Seznam a přehled vývojových hraček
  • Přehled senzitivních fází.
  • Podrobnější popis jak odložit plenky - bonusové video.
Bonusy lze využít pouze při koupi celého onlinu kurzu.
„Jestliže má být výuka malých dětí účinná, musíme jim být nápomocni v jejich nezávislém vývoji. Musíme je motivovat k takové činnosti, kterou mohou zvládnout samy a odrazovat je od závislosti na ostatních. Proto je musíme naučit, aby bez pomoci samy běhaly, chodily po schodech, sbíraly spadlé předměty, oblékaly se a svlékaly, myly se, vyjadřovaly srozumitelným způsobem své potřeby a pokoušely se uspokojovat svá přání vlastním přičiněním. Toto vše je součástí výchovy k nezávislosti.“
Maria Montessori, Objevování dítěte